среда, 21 октября 2020 г.

8-А клас


Контрольна робота на сторінці 36-37, виконати згідно варіантів.

Закінчити розрахунки в лабораторній роботі номер 3"Визначення коефіцієнта корисної дії нагрівача".




Завдання виконати 22 жовтня до 12-30!
Відповіді надсилати на пошту:
stukanovaolga1954@gmail.com



                                Домашнє Завдання:
1. Параграф 7-8.
2. Як розібратися з розв язуванням задач, які розміщені на малюнках і записати це в своїх зошитах!
Сторінка 43(номер 1), сторінка 44(номер 2), сторінка 48(номер 1).
3. Самостійно розв язати задачу номер 2(сторінка 49). Звернути увагу що в задачі є помилка!













5.10.2020

Тема: ПЛАВЛЕННЯ ТА КРИСТАЛІЗЦІЯ ТВЕРДИХ КРИСТАЛІЧНИХ ТІЛ. ПИТОМА ТЕПЛОТА ПЛАВЛЕННЯ.



Презентація:



























                                     




Домашнє завдання:
Виконати рлозрахунки в Л.Р. номер 5, сторінка 50.
Параграф 9, сторінка 50(номер 1-5).

10.11.2020
ТЕМА: Випаровування та конденсація. Кипіння, питома теплота пароутворення.








































Домашнє завдання:
Параграф 10. Сторінка 64, задача 1 сторінка 61.
Приклади розв язаних задач(записати в робочі зошити), використовуючи презентацію зробити висновки, які необхідні в параграфі 10.

                                                           12.10.2020
Тема  уроку: Розв язування задач. Самостійна робота.
                                                       Хід уроку:
1.Перевірка Домашнього завдання.
а) Що таке кипіння?
б) Від чого залежить кількість теплоти, необхідна для випаровування рідини, або виділяється під час конденсації пари?
в) Шо називається питомою теплотою пароутворення.
г) За якою формулою обчислюється кількість теплоти, що поглинається під час пароутворення, або виділяється під час конденсації.
Перевіряємо задачу,сторінка 61 номер 1.

  2. Розв язування задач:
Сторінка 62, номер 4.


Г


Розвязуємо мостійно, сторінка 63, номер 6.

Домашнє завдання:
Повторити параграф 8-9-10.
Сторінка 62 номер 3, сторінка 56 номер 6.






                                               16.11.2020
Тема уроку: Насичена та ненасичена пара. Вологість повітря.
                                              Хід уроку:
1. Аналіз самостійної роботи.
2. Перевірка домашнього завдання:
а) Сторінка 56(6)- демонстрація учнями на екрані.
б) Сторінка 62(3)- демонстрація на екран.
3.                                     Вивчення нового матеріалу.
Працюємо з підручником: параграф 11 сторінка 65, відповідаємо на запитання.











Розглядаємо таблицю на стор. 66 підручника.





                                      






Визначення вологості повітря:





Знайдемо відносну вологість.






Запишемо покази сухого термометра- t=20.
вологий термометр- t=14.
Знайдемо різницю показів: t
1-t2=6c.
Використовуючи таблицю, знаходемо відносну вологість, вона дорівнє 51%.

4. Значення вологості.

Домашнє завдання:


1. Параграф 11.
2. Підготуватись до Л.Р. номер 6.
3. Сторінка 68(1).

На другому уроці:
1. Скласти задачі(2)- на визначення відносної вологості повітря, використовуємо таблицю 9 стор. 71.
2. Розглядаємо приклад розв язання задачі стор. 68.
Розв язування цих задач записуємо в робочих зошитах.
В кінці другого уроку, вибіркова перевірка виконання завдання!



                                      23.11.2020

Тема уроку: Поверхневий натяг, змочування, капілярні явища. Капілярні явища в біології та медицині.

                                        ПЛАН:
1. Перевірка домашнього завдання:
а)Робота з таблицею стор.71; №8 стор.81.
б) Таблиця 8 стор.68:
Густина водяної пари при температурі 15 градусів дорівнює 11 грам на метр кубічний, чи буде ця пара насиченою?
в)Тиск водяної пари при температурі 20 градусів, 17.5мм.рт.ст. Чи буде ця пара насиченою?

2. Перевіряємо задачу 2 стор.69.


3. Аналіз Л.Р.:
а) розрахунки вірні.

б) У висновку не всі вірно записали, як залежить відносна вологість від температури повітря.
в) Чим відрізняється абсолютна вологість від відносної(дали визначення)?

Вивчення нового матеріалу:
Параграф 12 стор.71.
1. Властивості рідини, демонстрація досліду; заповнюють стор. 71.
2. Демонстрація явища змочування, пояснити результати досліду і заповнити стор.72.
3. Демонстрація дослідів які показують наявність поверхневого натягу у рідини.
4. Що таке сила поверхневого натягу, коефіцієнт поверхневого натягу(стор.73).
5. Демонстрація досліду:
Залежність поверхневого натягу від домішок( стор.74).
6. Поверхневий натяг рідини при змочуванні і незмочуванні тіла. Поняття меніску:

7. Капілярні явища, висота підняття рідини по капіляру:




2 Урок

Працюють самостійно(скласти короткий конспект)!

1. Капілярні явища в живій природі.
а) Стор. 76 

б) Значення капілярних явиш. - Завдяки цим явищам відбувається проникнення вологи з ґрунту в стебла і листя рослин. - В капілярах відбуваються основні процеси, пов'язані з диханням і живленням організмів. У тілі дорослої людини приблизно 160•109 капілярів, загальна довжина яких сягає 60 - 80 тис. км. - У будівництві враховують можливість підняття вологи по капілярних порах будівельних матеріалів. Для захисту фундаменту і стін від дії ґрунтових вод та вологи застосовують гідроізоляційні матеріали: толь, смоли тощо. - Завдяки капілярному підняттю вдається фарбувати тканини. - Часто капілярні явища використовують і в побуті. Застосування рушників, серветок, гігроскопічної вати, марлі, промокального паперу можливе завдяки наявності в них капілярів. 


Домашнє завдання:
Параграф 12, стор.77(1-2)-задача 3.
Готуватись до К.Р. стор. 83.


                                               24.11.2020
Тема: Розвязування задач на властивості рідини.
                                     План уроку:
1. Актуалізація опорних знань.
2. Вчимося розв'язувати задачі.
3. Запитання до уроку.
4. Домашнє завдання.

Хід уроку:
1. Актуалізація опорних знань:
Усне опитування:
1. Чому виникає сила поверхневого натягу? Від чого вона залежить?
2. Наведіть приклади прояву капілярних явищ у природі.
3. Чому водоплавні птахи виходять сухими з води?
4. Чому маленькі краплі роси на листі деяких рослин мають форму кульок, тоді як листя інших рослин роса вкриває тонким шаром?
5. Чим пояснити, що солом’яна покрівля на даху, що складається з окремих стебел, між якими є безліч порожнин, надійно захищає від дощу?
6. Навіщо перед фарбуванням поверхонь їх рекомендують знежирювати?
7. Перш ніж припаяти будь-яку деталь до плати її спочатку покривають каніфоллю. Навіщо?
8. Чому крапля води або рослинної олії розтікається по поверхні дошки, а крапля ртуті не розтікається?
9. Від яких величин залежить висота капілярного підняття рідини?
10. Як зміниться висота рівня води в капілярі, якщо за інших умов взяти капіляр удвічі меншого радіуса? якщо перенести дослід на Місяць?
11. Коли висота капілярного підняття води в ґрунті більша: навесні чи влітку? Чому? 

                                  Розв язування задач:








Користуючись цією задачею, розвязати задачу №6 на стор.80 вашого підручника:

Домашнє завдання:
1. Готуватись до К.Р., повторити параграфи 7-12.
2. Задача №4 стор.77; задача №4 стор.80.

                                          1.12.2020

   Тема. Ідеальний газ. Основне рівняння МКТ

 
Мета: ознайомити учнів із рівнянням, що описує властивості речовин у газоподібному стані.

                                        План уроку

1. Модель ідеального газу.
2. Тиск газу в МКТ.
3. Основне рівняння МКТ ідеального газу.

ХІД УРОКУ:

I. Актуалізація опорних знань
1. Як сили взаємодії між молекулами залежать від відстані між ними?
2. Чому гази легко стискуються?
3. Чому стиснути тверді тіла, так само, як і рідини важко?

 II. Вивчення нового матеріалу

1. Ви знаєте, що відстані між молекулами газу набагато більші за розміри самих молекул. Тому взаємодією між молекулами можна знехтувати. Кінетична енергія молекул набагато більша за потенціальну енергію взаємодії. Замість реального газу, між молекулами якого діють складні сили взаємодії, ми розглянемо його фізичну модель. Ця модель називається ідеальним газом.






                                      

Домашнє завдання:
1. Повторити параграфи 7-12.
2. Готуватись до К.Р., на стор. 83 підручника.

                                             08.12.2020
Тема- "Рівняння стану ідеального газу. Ізопроцеси в газах.
                                         Хід уроку
1. Урок вивчення нового матеріалу.





Закріплення матеріалу:
Задача №1 розв язати дома!


Номер 3
1. №30-7(збірник задач Ф.Я.Божинова).
2. №30-16(збірник).
3. № 30-20(збірник).

Домашнє завдання:
- Конспект.
- Задача №1 письмово в зошит.


                                                   15.12.2020
Тема: Використання першого закону термодинаміки для ізопрцесів. Адіабатний процес.
                                          Хід уроку:
                       1. Вивчення нового матеріалу:


- Учні переписують собі таблицю в зошит.
- Формулюють 1 закон термодинаміки для кожного процесу.
- Ввести поняття адіабатного процесу.
Приклади адіабатних процесів в природі і техніці( вчитель наводить приклади).

2. Розв язування задач:


Домашнє завдання:
1. Конспект уроку
2. Розв язати задачу: Газ в ході ізобарного розширення від 3 метрів кубічних до 3 цілих 25 сотих, виконав роботу 25кДж. Знайдіть тиск цього газу?



                                      22.12.2020
Тема: Двигун внутрішнього згоряння. Парова турбіна, реактивний двигун. Екологічні проблеми використання теплових двигунів.
                                     Хід уроку:
- Перевірка знань по темі " основи термодинаміки" методом тестування(гугл тест).
Ссилку на тест отримаєте(на виконання 15 хвилин).

Вивчення нового матеріалу:
1. Принцип дії двигуна внутрішнього згоряння.
(демонстрація відео на екран).
https://www.youtube.com/watch?v=ZpBbbP6U-Yo-згоряння
https://www.youtube.com/watch?v=BAdEYdInZrU-турбіна
- В робочих зошитах записати принцип дії двигуна внутрішнього згоряння.
- 4 такти законспектувати, записати 4 такти робочого циклу.
- Використання ДВС.
- Принцип дії парової турбіни. Застосування.
Домашнє завдання:
1. Параграф 17-18, підручник 8 класу.
2. Вправа 16( Зробити 1,3) стор.81.

                                           11.01.2021(2 семестр).
Тема: Електризація тіл. Два вида електричного заряду. Взаємодія наелектризованих тіл. Закон збереження електричного заряду.
Хід уроку:
- Актуалізація знань.
1) Згадати дослід Резерфорда, пояснити будову атома.
- Вивчення нового матеріалу:
1) Поняття негативного і позитивного іона.
2) Досліди з електризації.
3) Пояснення електризації. Поняття про електрон.
4) Досліди Гільберта(1600р.).
5) Перша електрична машина Геріке(1650р.).
6) Два вида електризації тіл. Заповнити стор. 5.
7) Взаємодія заряджених тіл(https://www.youtube.com/watch?v=P3poolW4ItM).
8) Електричний заряд дискретний.
9) Електроскоп, електрометр.
10) Поясненення електризації тіл.
11) Закон збереження електричного заряду.

                                         2 УРОК
Самостійна робота:
Тема: Електризація в побуті ті на виробництві.
Яку користь і шкоду спричинює електризація тіл.
Підручник стор.8-10.
Домашнє Завдання:
- Частина 3, параграф 1. Вправа стор.10-11.


                                      12.01.2021
Тема уроку: Закон кулона. Електричне поле. Напруженість електричного поля. Лінії напруженості.
                                                Хід уроку


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Фронтальне опитування або самостійна робота

1. Що і чому відбувається під час щільного контакту двох тіл, виготовлених із різних матеріалів? 

2. Чому під час тертя ебонітової палички об вовняну тканину електризуються обидва тіла?

3. Сформулюйте закон збереження електричного заряду. 

4. У чому полягає відмінність провідників і діелектриків? 

5. Що називають заземленням?

6. Як за допомогою негативно зарядженого тіла зарядити інше тіло позитивно? 

7. Поясніть, чому будь-яке незаряджене тіло завжди притягується до тіла, яке має електричний заряд. 

8. Для чого застосовують електроскоп? Як він сконструйований і яким є принцип його дії? 

9. Чим електрометр відрізняється від електроскопа?


Проблемні питання

У який спосіб можна кількісно виміряти силу, що виникає між електрично зарядженими тілами? Від чого вона залежить?


IІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Точковий заряд

Точковий заряд – це заряджене тіло, розмірами якого можна знехтувати порівняно з відстанями від нього до інших заряджених тіл, що розглядаються.

Точковий заряд є не реальним об’єктом, а фізичною моделлю. Необхідність уведення такої моделі спричинена тим, що в загальному випадку взаємодія заряджених тіл залежить від багатьох чинників, отже, не існує єдиної простої формули, яка описує електричну взаємодію для будь-якого довільного випадку.


2. Крутильні терези

Уперше закон взаємодії нерухомих зарядів був установлений французьким фізиком Шарлем Кулоном (1785 р). У своїх дослідах Кулон вимірював сили притягування й відштовхування заряджених кульок за допомогою сконструйованого ним приладу — крутильних терезів.


У скляний циліндр на спеціальному тримачі було поміщено заряджену кульку 1. Обертаючи кришку циліндра, дослідник домагався, щоб кульки 1 і 2 доторкнулись одна до одної і частина заряду з кульки 1 перейшла на кульку 2. Однойменні заряди відштовхуються, тому кульки розходилися на деяку відстань. За кутом закручування дроту Кулон визначав силу взаємодії зарядів.

Потім, обертаючи кришку циліндра, дослідник змінював відстань між кульками та знову вимірював силу їх відштовхування. Виявилося: коли відстань збільшувалась у два, три, чотири рази, сила взаємодії кульок зменшувалася відповідно в чотири, дев’ять і шістнадцять разів.

Сила F взаємодії двох точкових зарядів обернено пропорційна квадрату відстані r між ними:

F~1r2


Для виявлення залежності сили F від зарядів кульок Кулон застосував такий прийом. До наелектризованої кульки 1 він торкався незарядженою кулькою 3 такого самого розміру. Оскільки при цьому заряд розподілявся порівну між обома кульками, заряд пробної кульки 1 зменшувався вдвічі. Виявилося, що в стільки ж разів зменшилась і сила електричної взаємодії між 1 та 2 кульками.


Сила F взаємодії двох точкових зарядів q1 і q2, прямо пропорційна добутку модулів цих зарядів:

F~q1q2

3. Закон Кулона

На підставі проведених дослідів Кулон установив закон, який згодом отримав його ім'я.

Закон Кулона

Сила F взаємодії двох нерухомих точкових зарядів q1 і q2 прямо пропорційна добутку модулів цих зарядів і обернено пропорційна квадрату відстані r між ними:

F=kq1q2r2

k — коефіцієнт пропорційності.

k=9∙109Н∙м2Кл2

Сили Кулона напрямлені вздовж умовної прямої, яка з’єднує точкові заряди, що взаємодіють.

       

2. Електричне поле, напруженість електричного поля.

Підвісимо на нитці негативно заряджену кульку і піднесемо до неї позитивно заряджену скляну пластину. Навіть за відсутності безпосереднього контакту кулька на нитці відхиляється від вертикального положення.

       


Проблемне питання

  • Як же здійснюється взаємодія заряджених тіл?

Вивчаючи взаємодію наелектризованих тіл, учені Майкл Фарадей (1791-1867) і Джеймс-Кларк Максвелл (1831-1879) установили, що у просторі навколо електричного заряду існує електричне поле. За допомогою цього поля і здійснюється електрична взаємодія.


2. Електричне поле


Електричне поле — це особлива форма матерії, що існує навколо заряджених тіл або частинок і діє з деякою силою на інші частинки або тіла, які мають електричний заряд.


Електрична сила – сила, з якою електричне поле діє на заряджені частинки або тіла.


3. Властивості електричного поля

Проведемо дослід

Надамо усім кулькам позитивного заряду. Навколо кульок виникне електричне поле.

 

Висновки:

  • електричне поле існує в будь-якій точці простору, що оточує заряд (заряджену сферу); 

  • з віддаленням від заряду поле стає слабшим;

  • електричне поле має енергію, адже через його дію кулька набуває руху, відхиляючись на деякий кут;

  • електричне поле може існувати будь-де, навіть у вакуумі (детальніше в старших класах)



4. Графічне зображення електричного поля

Для графічного зображення електричного поля прийнято використовувати силові лінії. 


Силові лінії електричного поля, або лінії електричного поля, — це умовні лінії, уздовж дотичних до яких на заряджене тіло діє сила з боку електричного поля.


Щільність силових ліній на рисунку залежить від того, наскільки сильним є електричне поле (чим сильніше електричне поле, тим щільніше розташовані лінії).


Якщо в точку А помістити позитивний заряд, то сила Fел буде діяти вздовж дотичної в напрямку силової лінії. (якщо в точку А помістити негативний заряд, то напрямок сили буде протилежним напрямку сили Fел)

У точку В помістили негативний заряд.


Картини силових ліній електричних полів, створених: 

а — негативно зарядженою кулькою; 

б — позитивно зарядженою кулькою; 

в — системою двох паралельних пластин, заряди яких однакові за модулем і протилежні за знаком; 

г — системою двох кульок, що мають однакові позитивні заряди

Силові лінії електричного поля починаються на позитивному заряді й закінчуються на негативному.


5. Вплив електричного поля на організм людини

Електричне поле існує:

  • В атмосфері Землі. Поверхня Землі заряджена негативно, а верхні шари атмосфери — позитивно).

  • Навколо електротехнічних пристроїв.

  • Навколо клітин й тканин організму людини. Реєстрацію та вимірювання цих полів широко застосовують для діагностування різних захворювань (електроенцефалографія, електрокардіографія, електроретинографія).


Дія зовнішнього електричного поля на клітини й тканини організму людини, призводить до негативних наслідків. Під впливом цих електричних полів у людини змінюються гормональний стан і біоструми мозку, що спричиняє погіршення пам’яті, підвищену стомлюваність.


Проблемне питання

  • Що ж робити? Адже зовсім відмовитися від роботи за комп’ютером, перегляду телевізора, використання побутової техніки, яка теж є джерелом електричних полів, досить важко. 


Розв’язати проблему можна, послабивши електричне поле, наприклад:

  • шляхом підвищення вологості повітря або застосування антистатиків.

  • штучна йонізація повітря, насичення його легкими негативними йонами (аеройонізатори — генератори негативних йонів повітря).



 Силовою характеристикою електричного поля є фізична величина, яка називається напруженістю. Поле, яке існує навколо електричних зарядів досліджують з допомогою пробного заряду. Під пробним зарядом розуміють малий додатній заряд, який своїм полем не може спотворювати досліджуване поле, отже це уявний заряд, власне електричне поле якого досить слабке порівняно з досліджуваним.

Напруженість електричного поля у будь-якій точці поля − це відношення сили, що діє на пробний заряд до величини цього заряду:  . Звідси слідує, що коли пробний заряд  внести в електричне поле напруженістю  , то на нього буде діяти сила, величиною F=q0·Е.

Остання формула справедлива для обрахування сили, що діє з боку поля на довільний електричний заряд. При цьому вектори  та  збігаються за напрямком, коли q>0 та мають протилежні напрямки, якщо q <0.

За одиницю напруженості в СІ взято напруженість у такій точці поля, де на пробний заряд величиною в 1 Кл діє сила в 1 Н, тобто [E] = [1 Н/Кл].

Враховуючи із закону Кулона, що:

напруженість електричного поля навколо точкового заряду q на довільній відстані r від нього можна розрахувати як:

 .


 

Для графічного зображення електричних полів користуються методом ліній напруженості − це криві, проведені в електричному полі, дотичні до яких в кожній точці збігаються з напрямком вектора напруженості. Лініям напруженості приписують напрямок, що збігається з напрямком вектора напруженості  . Вважають, що лінії напруженості завжди починаються на поверхні позитивного заряду і закінчуються на поверхні негативного − вони є незамкнутими лініями. Якщо  у всіх точках поля мають однакове значення і напрямок, при цьому лінії напруженості мають рівну густину та паралельні між собою, то поле називають однорідним. Прикладом такого поля може бути електричне поле в зазорі між пластинами конденсатора, хоча вже на краях пластин це поле − неоднорідне (рис.2.6 ). Прикладом неоднорідних полів є й поля навколо точкових зарядів.

Якщо існує сукупність нерухомих точкових зарядів q1q2, …,qnто кожне з цих тіл, по-перше пов’язане із власним електричним полем незалежно від наявності інших тіл, по-друге − ці поля накладаються. Якщо в таке поле внести пробний заряд q0, то на нього діятиме деяка сумарна сила:

 ,

де  − напруженість результуючого електричного поля системи точкових зарядів, яка визначається як векторна сума напруженостей полів окремих заряджених тіл.

Отже, результуюче поле можна знайти простим накладанням (суперпозицією) електричних полів окремих зарядів. Цей висновок підтверджується експериментально і називається принципом незалежності дії електричних полів, або принципом суперпозиції.

Електричний диполь− це система із двох точкових тіл, заряди яких однакові за величиною, але протилежні за знаком: +q та q, розміщені на малій відстані l, порівняно з відстанями до точок поля, в яких визначається напруженість (рис. 2.7.). Місця розташування зарядів − це полюси диполя. Лінія, яка проходить через полюси, називається віссю диполя. Вектор  напрямлений вздовж осі диполя від негативно зарядженого до позитивного , чисельно дорівнює відстані між ними і називається плечем диполя. Добуток абсолютної величини заряду полюса на плече називається моментом диполя −  , отже

 .

Напруженість електричного поля диполя у довільній точці А (рис.2.8.) визначають зазначеним принципом суперпозиції.

У загальному вигляді  .

Вдалині від диполя, тобто коли r>>l вираз спрощується і набуває вигляду:

 ( оскільки  ).

Якщо диполь помістити в однорідне електричне поле (рис.2.9.), напруженості  , то сили, які діють на нього спричинять обертальний момент, величина якого відносно середини диполя:

 ,

або  , тобто в результаті диполь намагається розвернутись так, щоб  .


Домашнє завдання:

1) Параграф 2,3.

2) Виконати Л.Р. по темі " Дослідження взаємодії заряджених тіл". стор.17.

Вислати вчителю на пошту або Вайбер(обов язкова робота).

                               18.01.2021

Тема уроку: Розв"язання задач. Дискретність електричного заряду, дослід Йоффе й Міллікена.

                                        Хід уроку:

1) Перевірка знань. Виконання тесту(15 хвилин на виконання). Початок в 8-20.

2) Розв"язування задач:

Записуєте текст задачі, коротку умову, та розв"язування в робочих зошитах.(зошити перевірятиму в школі).






Самостійно розв"язуємо:
- Задача №1 стор14, задача№5 стор.15- підручник.

Вивчення нового матеріалу:
- Дослід Йоффе-Міллікена.
Електричний заряд є дискретним, тобто електричні заряди фізичних тіл кратні певному найменшому (елементарному) заряду. Носієм найменшого негативного заряду є електрон. Цей заряд зазвичай позначають символом е, а значення записують так: с 1,6-10 '" Кл. Носієм найменшого нозитннного заряду г протон, його заряд за модулем дорівнює заряду електрона.
І мікрочастинки, і макроскопічні тіла можуть мати заряд (позитивний або негативний ), а можуть бути нейтральними. Наприклад, нейтральними частинками, заряд яких дорівнює нулю, є нейтрони (вони разом із протонами складають ядро атома). До складу атомів входять протони та електрони, які мають заряд, проте самі атоми є нейтральними. Це пов'язане з тим, що в атомі кількість електронів збігається з кількістю протонів. Якщо атом віддає один чи кілька електронів, то він перетворюється на позитивний йон, а якщо приймає — на негативний йон.
Підбиваємо підсумки Електричний заряд — це фізична величина, що характеризує властивість частинок або тіл вступати в електромагнітну взаємодію. Заряд позначають символом д і вимірюють у кулонах
Процес набуття електричного заряду макроскопічними тілами називають електризацією. Під час електризації тіло зазвичай приймає або віддає деяку кількість електронів.
Розрізняють два роди електричних зарядів: позитивні та негативні заряди. Однойменно заряджені тіла (частинки) відштовхуються, а різнойменно заряджені — притягуються.
Електричний заряд є дискретним: існує мінімальний (елементарний) електричний заряд, якому кратні всі електричні заряди тіл і частинок. Електричний заряд не існує окремо від частинки; носієм елементарного негативного заряду є електрон, позитивного — протон.




Відомості про електрон записати в робочих зошитах.
Домашеє завдання:
- Повторити параграф 2-3.
- Стор.16 письмово.
- Вчити параграф 4, письмово стор.29.
Це завдання на 4 уроки.
Бажаю успіхів!
Посилання на тест. Нагадую, що на тест дається 15 хвилин!

 
                                              25.02.2021
Тема уроку: Лабораторні роботи 10-11. "Вимірювання сили постійного струму на різних ділянках кола". "Вимірювання електричної напруги на різних ділянках електричного кола за допомогою вольтметра"(стор.18,23).
                                Хід уроку:
1. Організація класу(Присутність на уроці).
2. Підготовка до Л.Р.

- Правила техніки безпеки при виконанні робіт.
- Правила підключення амперметра.
- Виконання роботи :
Ціна поділки амперметра-
(Демонстрація амперметра).
https://www.youtube.com/watch?v=yJdvLkOh9ms
Відео  виконання роботи(стор.18 підручника).
Накреслити 3 схеми підключення амперметра в різні ділянки кола та занести дані на стор.18.

Зробити висновок(Дивись мету роботи).

Виконанная роботи  № 11(Стор. 23).
- Повторити вимоги до техніки безпеки при роботі з електричними приладами.
- Правила підключення вольтметра.
- Визначити ціну поділки вольтметра?

https://www.youtube.com/watch?v=SdqW__AVrPc&t=1s
Відео виконання роботи(стор.23-24 підручника).
Звернути увагу що в роботі замість 1 лампочки береться резистор(опір).
Зробити висновок!

Домашнє завдання:
- Повторити параграф 4-5.
- Задачі №3,4(стор.22).
Зошити з виконаними Л.Р. принести в понеділок, хто не приходить до школи, вислати на ресурси пошту або Вайбер.

                                    02.03.2021
Тема уроку: Електричний опір провідника. Реостати.

Хід уроку:
- Аналіз виконання Л.Р.
- Вивчення нового матеріалу.
1) Ввести поняття електричного опору провідника.
2) Від чого залежить опір провідника?( При перегляді відеоролика заповнюємо сторінки 25-26 підручника).
Демонстрація.
3) Працюємо з таблицею питомих опорів деяких речовин.
4) Регулювання сили струму, або напруги за допомогою реостата.
5) Залежність опору провідника від температури.
Закріплення вивченого матеріалу:
- Задача №3,5(стор.30).














Домашнє завдання:
- Параграф 6, письмово задачі №1-4(стор.30-31).

                                         4.03.2021
Тема уроку: "Закон Ома для ділянки кола. Розв"зування задач".
                                   Хід уроку:
- Перевірка Д.З.
1) Від чого залежить опір провідника?
2) Яка причина опору провідника?
3) Розв"язуємо задачу №2(стор.30), №5(стор.30).

- Вивчення нового матеріалу:
1) Демонстрація досліду вольт-амперної характеристики провідника.
Математичний запис закону Ома для ділянки кола.
  









- Закріплення матеріалу:
1) №1 стор.34
2) №2 стор.34

                                                   2 Урок
- Розв"язування задач:
1) №3 стор.35
2) №4 стор35( див. №1 стор.34).
3) Задачі на блозі:




Домашнє завдання:
- Параграф 7.
- Сторінка 35-36(письмово).

 18.03.2021
Тема уроку: розв"язування задач. Підготовка до К.Р.
Хід уроку:
- Повторення вивчених формул.
- Задача №1 стор.44. Розв"язуємо на дошці.
- Задача №3 стор.45.
- Задача №6 стор.46.
- Задача №5 стор.45- самостійно.

                       2 Урок
Контрольна робота.
1 варіант(стор.47).
2 варіант(стор.49).

Домашнє завдання:
- Підготуватись до заліку з теми(Закони постійного струму).

                    5.04.2021
Тема уроку: Робота і потужність електричного току.



2. Закон Джоуля-Ленца.
- Розглядаємо стор.52 підручника і виводимо формулу для розрахунку кількості теплоти яку виділяє провідник.

3. Перевірка екперементально закону Джоуля-Ленца.
4. Потужність:


Закріплення матеріалу:
- Розв язуємо задачу: задача №5 стор.56(задача на дошці).
- Задача №4 стор.55.
Домашнє завдання:
- Параграф 10.
- Письмово стор.56.

                         2 урок:
Тема уроку: Л.Р. №7 "Вимірювання роботи та потужності електричного струму"(стор.57).
Мета: Навчити експериментально обчислювати роботу і потужність електричного струму, дослідити залежність  потужності споживача від значення напруги на його затискачах.
Обладнення: джерело струму, лампа на підставці(резистор), ключ, повзунковий реостат, амперметр, з єднувальні дроти.

Виконання роботи:
Посилання на Л.Р.:
https://youtu.be/Ax0ARLOksX0

- Заповнюємо таблицю пункту 5, обчислюємо роботуі потужність електричного струму.
- Звернути увагу, що розрахунок роботи можна виконувати через значення потужності.
- Всі розрахунки закрюгляти до сотих.
- При побудові графіка на осі Ox відкладаємо потужність струму, осі Oy- напругу.
- За одиничний відрізок прийняти 0.1Вт і 0.5В. відповідно до координатних осей.
- Зробити висновок відповідно меті роботи.

Домашнє завдання:
- Повторити параграф 10.

                    07.04.2021
   Тема уроку: Розв"язування задач.


1. Задача №2 сторінка 55 підручника(розв"язання на дошці).
2. Задача №3 стор.55.
3. Задача №4 стор.55.



Домашнє завдання:
- Повторити параграф 10.
- Розв"язати задачі:
            Урок №2(самостійна робота).
Тема уроку: Електричні нагрівальні пристрої. Запобіжники.
                 План уроку:
1. Види нагрівальних приладів.
2. Принцип дії електронагрівальних приладів.
3. Що таке коротке замикання?
4. Принцип дії і будова запобіжників.

Діти пишемо короткий конспект за планом, використовуємо параграф 11 підручника і дану презентацію, записуємо розв"язані задачі.





Домашнє завдання:
- Параграф 11, письмово стор.59-60.
- В кінці уроку вибірково вислати вчителю конспект уроку.

       12.04.2021
Тема уроку: Розв"язування задач. Лабораторна робота "Визначення коефіцієнта корисної дії електричного нагрівача".
Хід уроку:





4. Електрокип"ятильником потужністю 1.5кВт нагрівають воду від 20 градусів до кипіння за 5 хвилин. Знайти яку масу воду можна нагріти, якщо ККД кип"ятильника 75%. Розв"язуємо задачу на дошці.

5. Підводящі дроти і нагрівальний елемент праски з"єднані послідовно, чому при підключенні струму дроти нагріваються значно менше.

6. Чому для плавки запобіжників не використовують залізний дріт замість свинцевого?


     2 Урок
Виконання Лабораторної Роботи.
1. Відкриваємо стор.60.
2. Читаємо мету роботи і обладнання.
3. Правила техніки безпеки з нагрівальними приладами.
    Виконання:
Учні знайомляться з ходом роботи і приступають до виконаня використовуючи: чайник, кип"ятильник.
Хто не має приладів, заходить на урок і працює разом з учителем.
В кінці другого уроку надіслати виконані роботи!

Домашнє завдання:
- Повторити параграф 10-11.



- Розв"язати задачі.

21.04.21
Урок №1
Тема уроку.Лабораторна робота №9(стор.65)
Визначення ЕРС і внутрішнього джерела струму 
Хід уроку 
1. Познайомити учнів з ходом роботи.
2. Звернути увагу на ціну поділки та похибку амперметра та вольтметра.
3. Демонстрація відео лабораторної роботи 
https://www.youtube.com/watch?v=bv0cPCPYAN0

4. Заповнити таблицю на стор.66
5. Очислення виконуемо за пунктами 5-9  підручника 
6. Зробити висновок 
7. Для одержаня оцінки високого рівня виконати додаткове завдання 

Домашне завдання:Повторити параграфи 4,6,10-12 

Урок№2
Контрольна робота 
1.Підготовка класу до контрольної роботи 
2. Виконання контрольної роботи по варіантах



Робота і потужність струму. Теплова дія струму
Варіант І
Середній  рівень
Робота електричного струму вимірюється у
джоулях.
кулонах.
вольтах.
амперах.
ватах.
Потужність електричного струму можна визначити за формулою:
U=IR.
P=UI.
A=UIt

.
Яка потужність електрочайника, якщо при напрузі 220 В за 1 хв через його спіраль проходить 165 Кл електрики?
В яких побутових приладах використовується теплова дія струму?
Достатній рівень
Через електричну лампочку за 1 хв проходить 7,5 •1019 електронів. Якої потужності буде струм у лампочці, якщо її увімкнути в коло з напругою 200В?
В мережу з напругою 220 В ввімкнена електроплитка з потужністю 200 Вт. Скільки теплоти виділиться на плитці за 1 хв?
Визначити ККД двигуна піднімального крана, який за 1 год піднімає на висоту 30 м вантаж масою 20 т, працюючи від мережі з напругою 220 В при силі струму3 10 А.
Електроплитка за 30 хв споживає 1080 кДж енергії  при силі струму  5 А. Знайти опір плитки.




Варіант ІІ
Середній рівень
Потужність електричного струму вимірюється у
A) джоулях.
B) кулонах.
C) вольтах.
D) амперах.
E) ватах.
Роботу електричного струму можна визначити за формулою
U=IR.
P=UI.
A=UIt
.
Потужність електропа яльника 110 Вт, а опір 440 Ом. Під якою напругою працює паяльник
Достатній рівень
Однакова робота виконується при проходженні по першій ділянці кола 5 Кл електрики, а по другій – 10 Кл. Знайти відношення напруг на цих ділянках.
Скільки електроенергії витрачається за 30 днів якщо електродвигун щоденно працює по 8 год при напрузі 220 В і силі струму 10 А? Відповідь дати в кВт•год.
Високий рівень
Електроплитку, що має спіраль з нікелінового дроту з площею поперечного перерізу 1,5 мм2 і завдовжки 75 м, під’єднують до мережі 220 В. Яка кількість теплоти виділиться за 2 год роботи?
Яку роботу виконує електродвигун підлогонатирача за 30 хв, якщо при напрузі 220В сила струму в двигуні 1,25 А, а його ККД дорівнює 75%



  26.04.2021
Тема уроку: Еслектричний струм в металах та рідинах.








Задача №1 стор.68(розв"язуємо на дошці).






Другий закон Фарадея:

    2 Урок
Тема уроку: Розв"язування задач і застосування електролізу.
1) Задача №2 стор.69.
2) Стор.78 задачі: 1,2,3. Розв"язання на дошці.
          Застосування електролізу
Посилання:
https://www.youtube.com/watch?v=8X2hBbg3tg0-зробити конспект в робочому зошиті і використати матеріал параграфа 15 підручника.

Домашнє завдання:
- Параграф 13,15. Розв"язати задачі після параграфів.


Source: https://fizmat.7mile.net/elektrichne-pole-u-vakuumi/elektrychne-pole-napruzhenist-elektrychnoho-polia-pryntsyp-superpozytsii-elektrychnyi-dypol-naiprostisha-systema-tochkovykh-zariadiv.html

Комментариев нет:

Отправить комментарий